miercuri, 25 iunie 2014

Blog în Educaţie

Blog în educaţie


Ce poate oferi blogul?
         rezolvă o varietate de probleme ce ţin de publicarea pe Web;
         nu necesită învăţarea unor limbaje sau tehnologii;
         oferă utilizatorilor posibilitatea de a publica de oriunde şi oricând, cu condiţia că ei dispun de o conexiune la Internet;
         oferă un potenţial ridicat de colaborare;
         serviciile care permit crearea blogurilor sunt gratuite;
         blogurile sunt foarte populare în rândurile tineretului.

Avantajele blogului pentru elevi şi elevi/studenţi
1.      Utilizarea blogurilor permite elevi/studenţilor să devină experţi într-un anumit domeniu.
                        În procesul de susţinere a blogului pot fi evidenţiate trei etape:
    • Căutarea;
    • Filtrarea;
    • Publicarea.
2. Utilizarea blogurilor măreşte interesul faţă de procesul de învăţare.
            Motivaţia creşte datorită:
·         Utilizarea unei tehnologii moderne;
·         Elevi/studenţii scriu despre ceea ce le este lor personal important;
·         Gestiunea procesului de învăţare.
3.Utilizarea blogurilor permite elevi/studenţilor să participe în viaţa socială.
    • Elevi/studenţii conştientizează că posturile lor pot fi citite nu doar de către prof sau colegi – blogul permite de a ieşi din limitele aulei.
4.Utilizarea blogurilor deschide noi perspective ale învăţării.
    • Permite oricărui student să participe la discuţii şi să-şi exprime opinia;
    • Permite oricăcui din afară să participe la procesul de instruire.

Blogurile pot fi utilizate ca:
         instrument de lucru individual:
         de către cadrele didactice,
         de către elevi/elevi/studenţi;
         instrument de lucru pentru elevi/studenţi:
         notiţe despre cursurile la care participă,
         o listă de adrese Web utile;
         instrument de lucru pentru profesori:
         notiţe despre cursurile pe care le predau,
         ideile noi apărute în domeniul în care sunt specializaţi,
         articolele şi cărţile publicate,
         întrunirile cu caracter ştiinţific la care participă etc.;
         instrument de lucru la curs:
         Profesorii ;
         Elevi/studenţii;
         instrument de lucru în grup:
         lucrul la un proiect ;
         lucrul la o anumită temă.

Obiectivele unui blog:
         Un blog de tip reflexiv:
         O reflexie asupra experienţei dvs de predare:
  Metodele şi contextul în care ele au fost aplicate;
  Rezultatele obţinute de la aplicarea unor noi metode;
  Cercetarea unor probleme importante în predarea-învăţarea disciplinei;
         Schimb de idei şi resurse pentru activităţile de predare;
         Un blog pentru grupa academică pentru:
         A aduna şi organiza resurse Internet pentru un anumit curs, oferirea linkurilor spre situri asociate, precum şi adnotarea linkurilor pentru a prezenta relevanţa lor;
         Postarea instrucţiunilor pentru sarcini;
         Prezentarea publică a rezultatelor elevi/studenţilor (de exemplu artă, poezie, proiect ect.);
         Postarea fotografiilor şi comentariilor referitoare la activităţile realizate la ore (feedback);
         Comunicarea cu părinţii;
         Asigurarea legăturii grupei academice cu alte grupe sau cu lumea.
         Un blog pentru fiecare student
         Crearea portfoliilor digitale;
         Comentarea, exprimarea opiniilor sau punerea întrebărilor asupra anumitor teme sau probleme;
         Discutarea activităţilor realizate la ore şi exprimarea atitudinii față aceste activități;
         Prezentarea performanțelor sale.
         Un blog pentru un grup de elevi/studenţi
         Realizarea unor proiecte de grup;
         Prezentarea produsului final al proiectelor;

         Documentarea procesului de realizare a etapelor proiectelor. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu