Blog în educaţie
Ce poate
oferi blogul?
•
rezolvă o varietate
de probleme ce ţin de publicarea pe Web;
•
nu necesită
învăţarea unor limbaje sau tehnologii;
•
oferă
utilizatorilor posibilitatea de a publica de oriunde şi oricând, cu condiţia că
ei dispun de o conexiune la Internet;
•
oferă un potenţial
ridicat de colaborare;
•
serviciile care
permit crearea blogurilor sunt gratuite;
•
blogurile sunt
foarte populare în rândurile tineretului.
Avantajele
blogului pentru elevi şi elevi/studenţi
1.
Utilizarea
blogurilor permite elevi/studenţilor să devină experţi într-un anumit
domeniu.
În
procesul de susţinere a blogului pot fi evidenţiate trei etape:
- Căutarea;
- Filtrarea;
- Publicarea.
2. Utilizarea blogurilor măreşte interesul faţă de
procesul de învăţare.
Motivaţia
creşte datorită:
·
Utilizarea unei
tehnologii moderne;
·
Elevi/studenţii
scriu despre ceea ce le este lor personal important;
·
Gestiunea
procesului de învăţare.
3.Utilizarea blogurilor permite elevi/studenţilor să
participe în viaţa socială.
- Elevi/studenţii conştientizează că posturile lor pot
fi citite nu doar de către prof sau colegi – blogul permite de a ieşi din
limitele aulei.
4.Utilizarea blogurilor deschide noi perspective ale
învăţării.
- Permite oricărui student să participe la discuţii
şi să-şi exprime opinia;
- Permite oricăcui din afară să participe la procesul
de instruire.
Blogurile
pot fi utilizate ca:
•
instrument de lucru
individual:
▫
de către cadrele
didactice,
▫
de către elevi/elevi/studenţi;
•
instrument de lucru
pentru elevi/studenţi:
▫
notiţe despre
cursurile la care participă,
▫
o listă de adrese
Web utile;
•
instrument de lucru
pentru profesori:
▫
notiţe despre
cursurile pe care le predau,
▫
ideile noi apărute
în domeniul în care sunt specializaţi,
▫
articolele şi
cărţile publicate,
▫
întrunirile cu
caracter ştiinţific la care participă etc.;
•
instrument de lucru
la curs:
▫
Profesorii ;
▫
Elevi/studenţii;
•
instrument de lucru
în grup:
▫
lucrul la un
proiect ;
▫
lucrul la o anumită
temă.
Obiectivele
unui blog:
•
Un blog de tip
reflexiv:
▫
O reflexie asupra
experienţei dvs de predare:
Metodele şi contextul în care ele au fost aplicate;
Rezultatele obţinute de la aplicarea unor noi metode;
Cercetarea unor probleme importante în predarea-învăţarea
disciplinei;
▫
Schimb de idei şi
resurse pentru activităţile de predare;
•
Un blog pentru grupa
academică pentru:
▫
A aduna şi organiza
resurse Internet pentru un anumit curs, oferirea linkurilor spre situri
asociate, precum şi adnotarea linkurilor pentru a prezenta relevanţa lor;
▫
Postarea
instrucţiunilor pentru sarcini;
▫
Prezentarea publică
a rezultatelor elevi/studenţilor (de exemplu artă, poezie, proiect ect.);
▫
Postarea
fotografiilor şi comentariilor referitoare la activităţile realizate la ore (feedback);
▫
Comunicarea cu
părinţii;
▫
Asigurarea
legăturii grupei academice cu alte grupe sau cu “lumea”.
•
Un blog pentru
fiecare student
▫
Crearea
portfoliilor digitale;
▫
Comentarea, exprimarea
opiniilor sau punerea întrebărilor asupra anumitor teme sau probleme;
▫
Discutarea
activităţilor realizate
la ore şi exprimarea atitudinii față aceste activități;
▫
Prezentarea
performanțelor sale.
•
Un blog pentru un
grup de elevi/studenţi
▫
Realizarea unor
proiecte de grup;
▫
Prezentarea
produsului final al proiectelor;
▫
Documentarea
procesului de realizare a etapelor proiectelor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu